Firma Strateji Çalışmaları
FİRMA STRATEJİ ÇALIŞMALARI
Firmanın Misyonundan, temel Vizyonununu gerçekleştirmek amacıyla belirlenecek anahtar stratejiler çerçevesinde bu stratejilere hizmet edecek kurum ve bölüm stratejilerinin oluşturulması, bu stratejilerin gerçekleşmesine yönelik iş planları ve performans metriklerinin belirlenmesi ve izlenmesi, çalışanlar bazında da bu performans metriklerinin gerçekleştirilmesine yönelik aldıkları paylar ve etkileri dahilinde performans yönetim sistemlerinin oluşturulması firma ile birlikte yapılan oturumlarla yapılandırılır. Eş zamanlı olarak firmanın kendini konumlandırdığı müşteri grubu ve hedef pazarları, pazarlama ve iletişim stratejileri, müşterileri, tedarikçileri ve rakipleri firmanın katkıları ve önerilen kaynaklar dahilinde belirlenir. Oluşan strateji belgesinin bir firma gerçeği olacak şekilde firma içerisinde yaşaması için gerekli prosedürler oluşturulur.
Anahtar kelimeler: KPI, Performans Yönetim Sistemi, Strateji, Segmentasyon, Pazarlama Stratejileri, Hedef Pazar, vb
Bu çerçevede aşağıdaki analizler yapılır;
•Vizyon/Misyon Çalışması ve genel stratejilerin belirlenmesi
•Firma süreçleri ile yapılan çalıştaylar ve işleyişlerin ortaya koyulması
•SWOT Analizleri ve şirket strateji ağacının oluşturulması
•Tedarikçi, Müşteri ve Rakip Analizlerinin oluşturulması
•Hedef Pazar ve Segmentasyon Çalışmalarını oluşturulması
•Süreç startejilerinin oluşturulması
•KPIların oluşturulması
•İş Analizleri ve KPIların iş analizlerine göre ağırlıklı etkisi nispetinde orantılanması
53