Kalite Sistemleri Check Up
KALİTE SİSTEMLERİ CHECK-UP
Kalite yönetim sistemi gerekliliklerine uyum, firma içerisindeki tüm kaliteye bağlı faaliyetler, denetimler, müşteri şikayetleri, ıskarta analizleri vb işleyiş hem müşteri genel isteklerine göre hem de sistem gerekliliklerine göre takım ile birlikte gözden geçirilerek gerekli analizler yapılır. İyileştirmeye açık alanlar için önerilerde bulunulur. Kalite uygulamalarında kullanılması gereken 8D, problem çözme teknikleri, spc, fmea, ppap, apqp dahil firma bünyesinde olması gerektiği şekli ile kullanılmayanlara takım yetkinlik kazanımı da sağlanır.
Anahtar Kelimeler; Denetim, 8D raporlama, Kaizen, A3, FMEA, SPC, APQP, PPAP
Bu çalışmalar ana hatlarıyla aşağıdaki temel konular baz alınarak yapılır;
•Kalite Yönetim Sisteminin ilgili standarda göre yapılanma esasları
•Müşteri Özel İsteklerine göre yapılanma esasları
•Iskarta Analizleri ve alınan önlemlerin analizi
•Problem Çözme metotları ve uygulamaları
•Müşteri şikayetleri analizleri ve çözüm metotları
•Girdi kalite sürecinin gözden geçirilmesi ve tedarikçi değerlendirme
•Proje sürecinde kalite sürecinin katkısının analizleri
•Kalite kontrol sürecinin analizleri
•Ölçüm Sistemleri Analizi
•Firma içi/dışı denetimlerin durumu
•Sürekli İyileştirme çalışmaları
•Risk Analizleri ve alınan önlemler
•Ürün dosyası hazırlanırken yapılan çalışmalar
50